Mobiler är beroendeframkallande

Jaah, nu sitter jag här och skriver igen i min ensamhet.
Vovvisen ligger och sover sen länge och vill nog att jag ska komma och mysa men jag ska faktist ner och duscha.
Men vad gör man när man har så tråkigt att man skulle kunna somna?

Man tar sin jäwla mobil till sällskap och skickar ett sms! Det är något av det roligaste som finns asso!
Idag höll jag på att dö så sista lektionen satt jag på min mobil.
Hade haft den i skåpet hela dagen pga. tajts.
Man blir beroende av sin mobil. Jag har haft med mig min mobil överallt i 2 år. Jag skojjar inte. Till och med till thailand hade jag det två år irad!
Men är det så bra egentligen att vara beroende av en sån sak?
Jag menar, jag slänger in den i gaderober, biter på den, drar bort saker ifrån den men ändå är det den sak som jag använder mest av allt i mitt liv. Inte för att den gör något speciellt positivt men jag skulle aldrig klara av att vara utan den i en vecka.
Visst att man kan få strålningar eller va faan det nu heter men ändå, hur beroende är du av din mobil?

Man vill alltid ha den i den högra/vänstra fickan och veta att den finns där
I skolan har dom lådor där man måste lägga i mobilen om man har den med sig men jag skulle aldrig klara av att koncentrera mig om den låg där i... hur beroende får man bli?

hur mycket pengar om året slösar man pga sin mobil?

varför blir man så beroende?



Kommentarer
Postat av: betty<3

jag ? beroende av min mobil ?

OM NGT ! :D haha,

saknar minmobil så sjuukt mk, den e inne på lagning

nu & kommer typ inte om två fuucking veckor :( <3

faaaaan, trösta mig chris ! ' <3

2009-09-09 @ 20:16:47
URL: http://eeliisaabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0