Idag är det första advent

Idag är det första advent och jag känner att "julstressen" börjar komma. Själv hatar jag julen och själva kristendomen. Fattar inte varför man ska typ fira att en person återupplivades eller vad det nu heter. Känner bara att det är meningslöst. Ni som har skilda föräldrar fattar nog också varför jag hatar julen.
Plus att jag fyller år den 6 januari så det blir liksom ingen stor upplevelse när jag fyller år. Det är mest bara stress och jobbigt. Visst är det kul att få presenter och julklappar men tänk såhär;

Ni åker till er pappa, firar julafton och nyår. Några dagar innan du åker till mamma firar du din födelsedag.
När du väl är hos din mamma får du julklappar, något nyårspaket och sen dina födelsedags presenter.

Låter inte det ganska tråkigt, stressigt och onödigt? Det känns som om man inte firar något mer än julen. Segt!

Fast snö är något jag inte skulle klara mig utan, det är nog härligast med julen! När man är ute och går med vovven och det knastrar under fötterna eller när man kastar iväg en boll och vovven hoppar upp och ner i snön för att hitta bollen. Det är så himla mysigt att se på!

Det är ganska härligt att få vara med släkten och så men kan man inte vara det i alla fall?
Vad tycker ni om julen, är det bara jobbigt att gå upp typ 10 kg för att sedan bara leva med det?
Tycker ni om snö och att åka pulka?



härlig bild ifrån förra julen,


//chris


Kommentarer
Postat av: eeliisaabeth :D <3

fattar nt hur du kan hata julen..

visst, vinter är väll inte riktigt min årstid,

föredrar sommaren, men halå, det e julen vi snackar om ? det är mysigt, när hela släkten samlas, snackar äter mat & allt! KLART man ska äta massa julgodis & allt, man går inte upp 10 kg för det.

ville bara säga vad jag tycker.



puss, saknar dig, <33

2009-11-29 @ 15:00:47
URL: http://eeliisaabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0